Skip to main content

بلبرینگ ها به شیوه های متفاوت دسته بندی می شوند.یکی از انواع دسته بندی های بلبرینگ ها با توجه به نوع مصرف آنها است، که به بلبرینگ های صنعتی، ماشینی، نساجی، کشاورزی تقسیم بندی می شوند.

بر این اساس بلبرینگ هایی برای مثال در صنایع نساجی یا کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند با توجه به نیاز های مختلف این صنایع طراحی شده اند و کمتر اتفاق می افتد که بلبرینگ ماشینی در صنایع نساجی مورد استفاده قرار بگیرد یا بر عکس.

 

بلبرینگ های صنعتی بیشتر به بلبرینگ هایی اطلاق می شود که در صنایع سنگین و در ماشین آلات صنعتی کاربرد دارند. بلبرینگ صنعتی معمولا ابعاد بزرگی دارند و توانایی کار کرد در شرایط سخت کاری را دارا می باشند و معمولا بار و نیروی زیادی را متحمل می شوند.

بیشتر بلبرینگ و رولبرینگ های صنعتی که نیاز به تحمل بار و فشار بیشتری دارند از نوع ساچمه استوانه ایی هستند که با نام رولبرینگ شناخته می شوند  و همینطور بلبرینگ های صنعتی گاهی برای روانکاری در پشت بلبرینگ و رولبرینگ شیاری تعبیه شده است که این شیار با حرف W33 شناخته می شود.

برخی از بلبرینگ های صنعتی نیاز به کار کردن در سرعت دورانی (rpm) بالاتری را دارند که این نوع از بلبرینگ های صنعتی در انتهای کد فنی آنها حرف C3 را نیز یدک میکشند.

 

با توجه به گستردگی صنعت و نیازهای مختلف صنایع بلبرینگ های صنعتی نیز در انواع مختلفی چه از نظر جنس و آلیاژ و چه از نظر طراحی و ساخت تولید میشوند که همه این موارد با شماره فنی های آنها مشخص می شود.

بلبرینگ های صنعتی معمولا به همراه یاتاقان صنعتی و دیگر متعلقات بلبرینگ ها به کار گرفته می شوند. که این یاتاقان ها و تجهیزات دقیقا طبق استانداردهایی طراحی شده اند و هر بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی باید به همراه یاتاقان صنعتی مورد نظری که با مشخصات آن بلبرینگ صنعتی مطابقت دارد استفاده شود.

برخی از بلبرینگ های صنعتی با توجه به محل استفاده و نیاز طوری طراحی میشوند که قطر داخلی آنها از هر دو طرف یکسان نیست و مقدار جزئی تفاوت دارد این نوع از بلبرینگ های صنعتی باید به همراه بوش چاکنت که با حروف H معمولا مشخص میشوند استفاده شوند که یکی از متعلقات بلبرینگ صنعتی به حساب می آید.

 

بلبرینگ و رولبرینگ های صنعتی در صنایع مختلفی همچون معادن و نیروگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

فروشگاه بلبرینگ آژند به استحضار می رساند با سابقه بیش از ۲۵ سال در امر واردات و توزیع بلبرینگ(AACHEN-آخن) و قطعات صنعتی با هدف قرار دادن كیفیت مطلوب ، گامی در این جهت برداشته است.

این گروه تمام تلاش خود را داشته كه بعنوان یك مرجع مفید به خواسته مشتریان عزیز پاسخ دهد و هم اكنون اجناس خود را برای شركت های راهسازی ؛ كشاورزی ؛ سیمان ؛ پتروشیمی ؛ شركت های فولادی  را با برند آخن توزیع می نماید.

بلبرینگ آژند تنها نماینده انحصاری آخن و وارد كننده برند آخن می باشد و كلیه اجناس دارای گارانتی می باشد.