Skip to main content

عیب یابی و رفع مشکلات مربوط به اتوپرس در منزل بسیاری از مشکلات مصرف کنندگان این محصولات را برطرف می کند. هر یک از این دستگاه ها از ویژگی ها و مشخصه های بارزی برخوردار هستند که برای فرایند تعمیر مورد توجه قرار می گیرند. در راستای تعمیر اتو پرس در منزل باید به برند و سری ساخت هر یک از این دستگاه ها نیز توجه داشته باشید. در این مطلب نکاتی را در خصوص تعمیرات اصولی هر یک از این دستگاه ها بررسی می کنیم که این فرایند را برای شما ساده تر می کنند.

مراحل عیب یابی اتوپرس

برای این که فرایند تعمیر به صورت تخصصی انجام شود، اول باید مراحل اجرای آن را در نظر داشته باشید. هر یک از این تجهیزات پرکاربرد در طولانی مدت نیاز به بازبینی و عیب یابی دارند. از این رو بروز مشکل در سیستم فنی آن ها یک امر بدیهی است. برای رفع ایرادات دستگاه ابتدا به دنبال مشکلات ایجاد شده در بخش های مختلف آن می گردیم.

در این خصوص باید به دنبال قطعات آسیب دیده دستگاه بگردیم و آن ها را تعویض یا تعمیر کنیم. در صورتی که این ایرادات سطحی باشند، کاربران به تنهایی از عهده برطرف کردن آن ها بر می آیند. در غیر این صورت توصیه می کنیم این فرایند را به دست افراد متخصص بسپارید. در ادامه برخی از ایرادات رایج در میان این دستگاه ها را بررسی می کنیم.

تعمیر اتو پرس در منزل

مشکلات بخار دهی اتوپرس

برای تعمیر اتو پرس در منزل بخش های مربوط به سیستم بخاردهی آن در مرکز توجه هستند. بخاردهی در انواع اتوپرس یک اصل اساسی است که در عملکرد کلی دستگاه تاثیر می گذارد. در صورتی که این بخش دچار آسیب شود، کیفیت اتوکشی نیز کاهش می یابد. عدم بخاردهی استاندارد دستگاه فرایند اتوکشی را سخت و دشوار کرده و زمان اتوکردن لباس ها را افزایش می دهد. در صورتی که با این مشکلات رو به رو شدید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  1. در ابتدا مخزن آب مورد بررسی قرار می گیرد. این مخازن پس از چند نوبت استفاده از دستگاه خالی می شوند. پس از خالی شدن حجم مخزن آب دستگاه، بخاردهی آن نیز انجام نمی شود.
  2. در برخی موارد نیز مخزن دستگاه بیشتر از حد معمول پر است و این مسئله مشکلاتی در بخاردهی دستگاه به وجود می آورد. به همین خاطر باید به نشانه های درج شده در بخش مخزن توجه داشته باشید.
  3.  در صورتی که این مشکل به مخزن اتوپرس مربوط نشود، باید به دنبال عیب یابی بخش رسوب گیر بگردید.
  4. همچنین گاها این مشکل در اثر حرارت ناکافی سیستم اتو به وجود می آید. برای بخاردهی مطلوب اتوپرس، حرارت بخش های داخلی آن باید به 180 درجه برسد.

مشکلات بوق زدن اتوپرس

در صورتی که دستگاه اتوپرس صداهای عجیب و غریبی ایجاد کند، می توان با چند راهکار ساده تعمیر اتو پرس در منزل این مشکلات را برطرف کرد. در صورتی که برای اولین بار با این مشکل مواجه شدید، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید. در چنین شرایطی برد الکترونیکی دستگاه شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد. این قبیل مشکلات کمی حساس تر از سایر آسیب های دستگاه اتوپرس هستند؛ چرا که در صورت آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه، امکان آسیب به سایر بخش ها نیز وجود خواهد داشت.

در صورتی که به تنهایی نتوانستید از عهده تعمیر این بخش برآیید، از متخصصین این عرصه کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که در برخی از سیستم های اتوپرس قابلیت آلارم وجود دارد که ممکن است با بوق ناشی از آسیب دیدگی برد الکترونیکی اشتباه گرفته شود. این آلارم نشان دهنده کثیفی بخش رسوب گیر و فیلترهای دستگاه است.

تعمیر اتو پرس منزل

مشکلات بوی بد اتوپرس

در خصوص تعمیر اتو پرس در منزل، مشکلات متعدد این دستگاه ها مورد توجه قرار می گیرند. از میان این مشکلات می توان به ایجاد بوی بد در حین کار کردن با دستگاه اشاره کرد. برای برطرف کردن این مشکل به آب داخل مخزن توجه کنید. در صورتی که پس از چند هفته مجددا قصد استفاده از دستگاه اتوپرس را دارید، باید آب داخل مخزن را تخلیه کنید. به این ترتیب امکان بروز بوی بد در حین کار اتو به حداقل می رسد.

خرابی رسوب گیر دستگاه نیز این قبیل مشکلات را تشدید می کند. در صورتی که آب بیش از حد در مخزن باقی بماند، رسوب گیر اتو دچار آسیب می شود و باید تعمیر شود. در آب شیر شهرستان های مختلف کشور ما املاح بسیار زیادی وجود دارند که به سیستم فیلتر و رسوب گیر اتوپرس آسیب می زند. در خصوص جلوگیری از بروز این آسیب ها استفاده از آب جوش و آب تصفیه شده نیز چاره ساز خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل ایجاد بوی بد در اتوپرس، داغ شدن بیش از حد دستگاه است. در صورتی که حرارت دستگاه خیلی بالا برود، املاح موجود در آب می سوزند و بوی بدی در محیط به وجود می آورند.

نمایندگی تعمیرات و تعمیر تخصصی اتوپرس در اصفهان

مرکز تعمیر اتوپرس در اصفهان یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیرات انواع برندهای اتوپرس است. این مرکز از آسیب های ایجاد شده در سیستم اتوپرس های بسیاری از برندهای مطرح و سرشناس جهانی پشتیبانی کرده و این ایرادات را به سادگی برطرف می کند. شما می توانید با مراجعه به این مرکز معتبر و کمک گرفتن از نظرات و تجربیات متخصصین باتجربه آن، طول عمر و دوام دستگاه اتوپرس خود را به شدت افزایش دهید. به این ترتیب طول عمر دستگاه اتوپرس شما نیز افزایش می یابد و هزینه های تعمیرات آن نیز به حداقل می رسد. در این مرکز خدمات تعمیراتی با نازل ترین قیمت ها در دسترس مشتریان عزیز قرار می گیرد.

تعمیر اتو پرس در منزل

مشکلات روشن و خاموش شدن دستگاه

مرکز تعمیر اتوپرس در اصفهان انواع مشکلات ایجاد شده در سیستم اتوپرس های خانگی را بررسی می کند تا راهکارهای ساده خانگی خود را برای رفع آن ها ارائه دهد. یکی از این قبیل مشکلات، بروز اختلالاتی در سیستم روشن و خاموش شدن دستگاه است. در این شرایط باید به بخش کابل برق دستگاه توجه داشته باشید. سر منشا این قبیل مشکلات، کابل اتصال برق است؛ هر گونه پارگی، کشیدگی و… در این بخش می تواند مشکلاتی در روند روشن و خاموش شدن این دستگاه به وجود بیاورد.

بروز ایراداتی در سیستم برق کل ساختمان نیز می تواند دستگاه اتوپرس را با مشکلات روشن و خاموش شدن مواجه کند. برای رفع این مشکلات باید رسانایی پریز برقی که اتو را به آن متصل می کنید، بررسی کرده و از انتقال استاندارد جریان برق به دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. برای تعمیر اتو پرس در منزل سایر اتصالات برقی دستگاه را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مطلب در خصوص نکات مهم تعمیر اتوپرس در منزل اطلاعاتی را بررسی کردیم. در صورتی که با مشکلات ساده ای در سیستم این دستگاه ها مواجه شدید، با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مطلب به سادگی قادر به رفع آن ها خواهید بود. اما در صورت بروز آسیب در قسمت های حساس دستگاه، حتما به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید. مرکز اصفهان در این راستا خدمات شایسته ای ارائه می دهد و با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و بهترین قطعات کاربردی این قبیل مشکلات را به سادگی برطرف می کند. مشتریان می توانند، از طریق راه های ارتباطی موجود به این مرکز مراجعه کنند.